fredag 11. februar 2011

Lester til meg


Har lenge hatt lyst til åstrikke meg et par smale lester i tynt garn. Har virkelig motivert meg selv til å strikke noe på tynne pinner. Det var slett ikk så ille og tok ikke så lang tid som jeg hadde trodd. Riktig nok er bambuspinnene mine alt fra rette lengre:-( men, men sokkene ble da utrolig fine.

Har strikket dem i et mønster som jeg har strikket pulsvarmere i før. Det er et enkelt og greit mønster på 4 omg.

1. omg: 1vr, 1 løst av, 2r, dra den løse masken over de to rette, 1vr

2. omg: 1vr, 1r, 1kast,1r, ivr

3. omg: 1vr, 3r, 1vr

4. omg: som pinne 3

Ellers har jeg bare strikket etter hodet:-)


Garn: Silja strømpegarn fra Gjestal, farge 339

Pinner: 3

2 kommentarer:

  1. Åh dærsken førr nån kule lesta.. dem kunne man lik! Off, det va domt at æ ikkje kunne strekk..sukk (tror de hadde tatt seg supert ut på mine ben dersom de hadde kommet i grå eller lilla) :)

    SvarSlett
  2. Så fine sokker du har strikket og tøff farge på garnet.

    SvarSlett